
AKSJONERTE: For første gang i historien aksjonerte Statens vegvesen mot to tuningverksteder, begge i Tønsberg. Foto: Statens vegvesen
Les også
AKSJONERTE: For første gang i historien aksjonerte Statens vegvesen mot to tuningverksteder, begge i Tønsberg. Foto: Statens vegvesen
HYTTE: Bak på lastebilen står det som trolig er ei hytte. Foto: Statens vegvesen
DANSKE MED VAREBIL: En dansk sjåfør ble anmeldt til politiet på grunn av overvekt onsdag. – Transit på Transit går ikke, sier kontrolleder i Statens vegvesen, Espen Eggen. Foto: Statens vegvesen
Flere av bobilsjåførene kvittet seg med vannet for å komme seg under grensen på 3.500 kilo. Foto: Statens vegvesen
LIKE BLID: Øystein Kaino mistet førerkortet etter at han ble stoppet av politiet på Tromsøya onsdag ettermiddag: - Det var en tabbe, da nytter det ikke å gå rundt å være forbanna. Foto: Eskil Mehren
«I LØSE LUFTA» Her «svever» den store greina rett over biler og fotgjengere. Foto: Peggy Rognan
INTERN SPØK: Zacharias Nilsen valgte Gnien på sitt personlige bilskilt. Det har utgangspunkt i en intern spøk i vennegjengen på sin privatbil. Foto: Aleksander Limkjær
FRYKTER FOR OMSETNINGEN: Ole-Richard Kjendlie Felum forteller at handelen i sentrum er lammet på grunn av E18-raset. Nå vil han at Statens vegvesen åpner opp for trafikk i det nordgående E18-løpet snarest. Foto: Arkivfoto: Lasse Nordheim
SPRENGES: Det skal sprenges i fjellpartiet rundt rasområdet, men dette vil ikke bli gjort før tidligst mandag. Foto: Geir Eriksen
Katrine Systad hos trafikkstasjonen i Drøbak, ber folk ta en ekstra kikk på førerkortene sine. Det er flere endringer som mange bør være obs på. Foto: Steinar Knudsen/Amta.no
PÅ TAKET: Denne bilen havnet utfor veien på Vear fredag i 13.30-tiden. Foto: Øyvind Winding-Stavseth
Bildet til venstre er tatt bare minutter etter at Kassandra Petsa (25) besto oppkjøringen like før helga. Bildet til høyre er tatt i anledning en aksjon mot bompenger i Bodø tidligere i år. På bildet ser vi Petsa og Eli Johansen. Foto: Privat
I VEIEN: Når byggingen av Presterødbakken er ferdig, vil dette busstoppet legges lenger ut av veien. Foto: Henrik Ulrichsen
STENGT: Prosjektleder for Overvannsprosjektet i Tønsberg kommune, Daniel Olsen Romero, opplyser at det vil være mulig å komme til eiendommene fram til Tjømegaten og Tollbodgaten med bil. I tillegg vil det åpnes fra Tollbodgaten for dem som skal til Brygga Kino. Foto: Ivar Benjamin Østebø
Øst for rundkjøringen skal det bygges midtrabatt denne uken. Foto: Fv. 311 Presterødbakken og Presterødkrysset
SATTE UT "HUND": Morten Sanders er lei av det han kaller hensynsløs kjøring på Hjeravegen i Eidsvoll. For å få folk til å bremse ned, har han satt ut en hundelignende dukke langs veien. Foto: Lisbeth Lund Andresen
VELKOMMEN: Denne gjengen ønsker alle velkommen til årets utgave av Færderseilas og -festival. Fra venstre: Cicilie Myklebust, operativ kontakt for Statens vegvesen, Jan Petter Bergan, seniorrådgiver Tønsberg kommune, Nick Sandberg, prosjektleder Færderfestivalen, Charlotte Svensen, daglig leder Pulserende kystperle og Jorun Sætre, kommunikasjonsrådgiver i Statens vegvesen. Foto: Henrik Ulrichsen
IRRITERT: Johnny Eriksen klager over dårlig kommunikasjon mellom Vegvesenet og kommunen. Foto: Privat/Even Berthelsen
KAN FÅ NY STRAFF: Horten Autoservice kan miste godkjenningen som bilverksted i tre måneder etter det veivesenet mener er flere brudd på verkstedforskriften. Foto: Ralf Haga
Foto: Henrik Ulrichsen/Privat
SYKKEL: Dette bildet er et illustrasjonsbilde som er brukt i rapporten «Gatebruksplan for Tønsberg sentrum» som kom i 2017 som en del av Bypakke Tønsberg-regionen. Illustrasjonen viser hvordan sykkelfelt i Nedre Langgate kan se ut. Illustrasjon: Rambøll
TRAVLEST: Bussterminalen i Tønsberg er Vestfolds klart travleste. Foto: Kirvil Håberg Allum
BEVIS: Paulsen Buss kjører med ruteløyve, slik loven krever, sier Jan Stiansen. Foto: Tom Arild Dahl
ENDRING: Bussrutene 111 og 115 kjører nye ruter på permanent basis Foto: Kirvil Håberg
FLERE ENDRINGER: Her ser man hvordan trafikken under byggefase to vil fortone seg. Rød strek ved rundkjøringen i Presterødkrysset, viser at her vil innkjøring til Presterødalleen bli stengt. Grønne streker viser omkjøringsvei. Gul stiplet linje viser gang- og sykkeltrasé i Sivveien. Illustrasjon: Statens vegvesen
STROPPET FAST: Her er fiskekassa stroppet fast under motoren på vogntoget. Foto: Statens Vegvesen
KJØRER LOVLIG: Leif Harald Haavik og Jan Stiansen i Paulsen Buss har forlengst sett seg lei på at andre aktører, uten ruteløyve, plukker opp passasjerer til og fra Torp. Nå som Statens vegvesen har kommet med det de betrakter som en avklaring, er de optimister. Foto: Trude Brænne Larssen
HIT, MEN IKKE LENGER: Det slovenske vogntoget som ble stoppet hadde ingen dekk som var egnet for norsk vinterføre. Foto: Statens vegvesen
BRU: I følge veivesenet er usikkerheten knyttet til prisen på den planlagte brua nå på 25 prosent. Prisen er anslått til å være 3,8 milliarder, men den kan da altså i verste fall øke med nesten en milliard.
SVIDD INN: Gjennom å svi inn bokstavene M og S, har man forfalsket sommerdekk til å framstå som vinterdekk. Foto: Statens vegvesen
LENGE SIDEN SIST: Desember 2017 var sist noen satte sine føtter på inngangspartiet til Timoteieien 5. Truls Sandø har blandede følelser om sitt gamle hus. Foto: Even Berthelsen
NY LØSNING: For å få flere til å velge bort Kanalbrua til fordel for ny fastlandsforbindelse, og for å styrke framkommeligheten for busser, vil det bli innført begrensninger for personbiler. Foto: Eivind H. Natvig
Noen har prøvd å skjære ut nye spor i de gamle dekkene. Det likte Statens vegvesen dårlig. Foto: Statens vegvesen
NYTT MANDAT: Tønsberg formannskap tok mandag en uformell drøfing av forhandlingsdelegasjonens mandat til forhandlingene om ny fastlandsforbindelse. Bystyret skal formelt behandle nytt mandat onsdag. Fra venstre varaordfører Bent Moldvær (Frp), opposisjonsleder Per Martin Aamodt (Ap) og ordfører Petter Berg (H). Foto: Jon Cato Landsverk
SKUESPILL: Fylkestingsrepresentant Harald Moskvil (MDG) mener at man i en eventull prosess med regional plan for å få på plass ny fastlandsforbindelse må få inn flere alternativer, blant annet østforbindelsen. – Slik det er lagt opp nå, er det bare et skuespill, sier han. Foto: Jon Cato Landsverk
IHERDIG BOMMOTSTANDER: Johan Morten Nome fra Eik skal danne lokallag av Folkeaksjonen nei til mer bompenger (FNB) i Tønsberg og er i ferd med å samle navn på en liste til kommunevalget i 2019. Nome vil selv stå på toppen av lista. Foto: Per Gilding
REAGERER: Aage Blomberg og Mette Myhre fra styret i Sameiet Halfdan Wilhelmsens Allé 6,8,10 reagerer på planene for sykehusbakken. Foto: Knut-Erik Lahn
NY ASFALT: Deler av den nylagte asfalten i Amundrødveien har blitt ødelagt på grunn av gravearbeidene som pågår langs veien. Foto: Privat
Noen har det varmere enn andre på jobb. I solsteika legger denne gjengen varm asfalt ved Semslinna. Foto: Karl Fredrik S Sandvand
Veldig mange ser ikke skiltet, eller bryr seg ikke, sier Pål André Adelsten.
GODT SYNLIG: Blokkene ved Husøyhavn er godt synlige for båtfolket. Foto: Erik Wold Aunemo
NLEGGSSTART: Det blir anleggsstart på Presterødprosjektet på nyåret. Politikere og Statens vegvesen ser fram til å komme i gang. Fra venstre fykesordfører Rune Hogsnes, ordfører Petter Berg, avdelingsdirektør Tore Kaurin i Statens vegvesen, Ole Fredrik Brunæs og Kai Olav Larsen som begge er i byggeledelsen for prosjektet. Foto: Jon Cato Landsverk
USTELT: Kim Ronny Otterstad skulle gjerne klippet gresset selv, men i rullestol er det vanskelig å stelle tomta mellom gjerdet hans og fortauet. Foto: Knut-Erik Lahn
BILLIGERE ENN BJØRVIKA: Statens vegvesen har i et nytt notat lagt kostnadene til Bjørvikatunnelen i Oslo som mal for beregninger av prisen på senketunnel under Byfjorden og kommet til at prisnivået omtrent blir det samme. Byfjordtunnelen vil være litt rimeligere. Foto: Bypakke Tønsberg-regionen
STØRST I LANDET: Monsterfeiebilen som i disse dager feier, vasker og suger opp vinterens grus fra Vestfold-veiene er størst i landet. Foto: Asbjørn Olav Lien
NY ASFALT: På grunn av en tøff vinter må det legges ny asfalt mange steder rundt om i fylket vårt. Foto: Tom Erik Rønningen
Fra venstre fagkoordinator plan Anne Delbeck i kommuneutvikling i Færder kommune, leder helen Wedberg i service og kommunikasjon i Færder kommune, FAU-representant Stig Skjelland i Foreldrearbeidsutvalget på Teie skole og leder Nina Ambro Knutsen i Bypakke Tønsbergregionen. Foto: Anne Charlotte Schjøll
GROR IGJEN: En gang i tiden var det mulig å komme gjennom Myrasundet med småbåter. Det er umulig i dag. Nå foreslår rådmannen i Tønsberg at det tas penger av havnekassa til undersøkelser av vanngjennomstrømmingen i sundet med tanke på senere mudring. Foto: Jon Haffner
TRE MIL: Til sommeren skal veivesenet sørge for at det blir asfaltert litt under tre mil på veiene, og gang- og sykkelveien, i Tønsberg-distriktet. I tillegg kommer E18 nord for Tønsberg, som begynner å få store skader i veidekket. Foto: Aleksander Andersen / Scanpix
POPULÆR: Fire felts vei i senketunnel mellom Kaldnes og Korten blir foretrukket i et stort flertall av svarene i høringen om ny fastlandsforbindelse for Nøtterøy og Tjøme. Foto: Bypakke Tønsberg-regionen