Ros til hotelldirektør

Artikkelen er over 5 år gammel

Denne uken ble Ane Johansen ved Rica Havna Hotel kåret til Sommerens Servicehelt i Tønsberg/Tjøme.

DEL

Hun er direktør ved reiselivsbedriften på Tjøme.

- Service for meg er å se hver enkelt gjest sine behov og ønsker hver eneste gang. Det er viktig å alltid levere kvalitet i samsvar med våre gjesters forventninger. Gode medarbeidere med riktig kunnskap er en forutsetning for å lykkes med dette, sier Ane Johansen selv.

I samarbeid med den internasjonale reiselivsorganisasjonen HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International), går Visit Tønsberg og Tønsberg Sentrum i bresjen for å løfte frem serviceheltene i reiselivet og næringslivet generelt, samt i offentlige instanser. Sommerens Fans of Good Service-turné besøker en lang rekke steder, fra Vest-Agder til Finnmark. Det kåres en vinner i hver by hvor alle går videre til finalen som er den 17. august i Oslo.

Juryleder Ingunn Hofseth begrunner initiativet slik: -Vi har hatt service på agendaen i noen år, men gjør nå satsningen enda mer nasjonal gjennom lokale samarbeidspartnere. Formålet med Fans of Good Service er todelt. På den ene siden ønsker vi å styrke servicetilbydernes bevissthet om viktigheten av å betrakte selve servicen som viktig del av produktet. Dernest har vi et oppriktig ønske om å løfte og vise frem de mange serviceheltene, sier Hofseth.

- Noe av det vi liker best å gjøre, er å fokusere på de gode historiene. Derfor er det nettopp slike historier vi er på utkikk etter. Vi håper at hele landet vil engasjere seg i dette, slik at vi kan klare å lage den offisielle listen over suveren service, fortsetter hun.

HSMAI jakter på de uunnværlige serviceheltene, som virkelig er gode på service.

-For meg er god service når en person føler glede over måten man blir behandlet på og får lyst til at det skal gjenta seg. Utfordringen er at det ofte er svært individuelt hva man har av forventninger, og hva man vektlegger. I tillegg er det slik at en opplevelse setter nivået for hva man forventer neste gang. Dermed blir det ofte en oppjustering av forventningene over tid, påpeker Hofseth.

Formålet med Fans of Good Service er å få flere til å engasjere seg i det holdningsskapende arbeidet, og gjennom skjerpet fokus, kompetanseheving og bygging av holdninger og bedriftskultur, kunne gi serviceytelse styrket status. Dette gjøres ved å skape oppmerksomhet, entusiasme og engasjement rundt et felles serviceløft lokalt, regionalt og nasjonalt.

Forslagene kan være personer i handelsstanden, taxi eller andre deler av transport- eller servicenæringen, hotell og reiselivsnæringen eller andre du mener gjør en uunnværlig innsats.

Artikkeltags